الثلاثاء 15 يونيو 2021 05:29 صـ
«قضاة الإسكندرية» يكشف تفاصيل محاولة «بلطجية» اقتحام مقر الناديوزير المالية الفرنسي: أجرينا مباحثات لتنفيذ الخط السادس للمترو.. واتفقنا على مشروعات للنقل بالإسكندريةالسيسي يلتقي رئيس هيئة الأركان المشتركة للقوات المسلحة الباكستانيةعلى طريقة إريكسن .. هاري كين يخلع قلوب متابعي مباراة إنجلترا وكرواتياتعرف على الرسوم المتوقعة للسحب والاستعلام عن الرصيد عبر الـATM من أول يوليوتجديد حبس صفوان ثابت وسيد السويركي 45 يوما في «تمويل الإرهاب»سعرها 640 جنيها.. إصدار عملة تذكارية من الفضة بمناسبة نقل المومياوات الملكيةالسيسي يستقبل وزير الاقتصاد الفرنسي ويتفقان على تعزيز الاستثمارات في السوق المصريبعد وصفه الإصلاح الاقتصادى بـ«الفاشل».. وزير المالية ينفعل على النائب أحمد فرغلأول تعليق من خالد أبوبكر عقب التحفظ على جميع محتويات «شقة الزمالك»: «موكلي ابن باشاوات»الإذاعة التونسية توضح وجهة فرجاني ساسي الجديدةيورو 2020.. هدف سترلينج يمنح الأسود الثلاثة انتصارًا استثنائيًا
اليوم الاخباري
  • اليوم الاخباري
  • اليوم الاخباري

رئيس مجلس الإدارة م. إبراهيم الصريدي

صاحب الامتياز د. محمد الصريدي

المدير العام محمود الكيلاني

اليوم الاخباري
اليوم الاخباري
الفنون

«الديهي» و «الباز» يهاجمان إيمان البحر درويش بسبب «تحلية المياه»: «كلامه فارغ»

اليوم الاخباري

هاجم المذيع نشأت الديهي، الفنان إيمان البحر درويش، عقب مهاجمة الأخير لمشروع تحلية مياه البحر الذي تقوم به مصر.

وقال «الديهي» خلال برنامجه «بالورقة والقلم» على قناة TeN T، الخميس، إن «إيمان البحر درويش عمال يتكلم على تحلية مياه البحر وبيسخر..هو راجل فنان، مطرب عظيم أو مش عظيم معرفش تقييم الناس. لكن أنا بسأل إيمان البحر درويش إنت إيه اللي بتفهمه في السياسة وفي تحلية مياه البحر، ما علاقة الفن والموسيقى بتحلية مياه البحر؟».

وأضاف: «إنت بتسخر وبتتريق على تحلية مياه البحر، وبتقول علينا إعلام العار. والله أنا مقدرش أقول له إنت فنان فن العار لأني مؤدب ومتربي. لكن بقول لك يا أستاذ إيمان إنت مش فاهم حاجة، ولا يجب عليك تتكلم فيما لا تفهمه».

وأكمل حديثه: «أنت فشلت في الغناء وأن تكون إنسان مثقف، جاي تسخر من الدولة والإعلام المصري ولا تفهم يعني أيه دولة ولا يعني إيه تحلية مياه البحر، أنت اللي عار لما تتكلم في حاجة مش فاهمها، أنت رجل لا تفهم وقليل المعرفة والعلم».

وتابع: «والله العظيم عيب، أنت قاعد فاضي عمال تتكلم، أي حد مسموح ليه يتكلم، هو علشان اسمه ايمان البحر شايف ان البحر ملكه وبتاعه وخايف عليه».

ومن جانبه، علق الكاتب محمد الباز على تصريحات إيمان البحر درويش، وقال عبر حسابه على فيس بوك: «ايه مشكلة ايمان البحر درويش؟ من زمان على فكرة وايمان البحر درويش فقد صلاحيته الفنية، ومن زمان كمان فقد صلاحيته العقلية».

وأكمل: «ومن زمان برضه بيحاول يدور على أي طريقة يفضل بيها تحت الأضواء، وتقريبا لما بقى مفيش فايدة من الهجوم على زملاءه من الفنانين، قال يبقى خلاص نهاجم الرئيس والجيش.».

وأضاف: «كتب ايمان البحر كلام فارغ زى دماغه عن موضوع سد النهضة، ولو قلت لى إننا بنروج لكلامه وبنخلى الناس تقراه، هاقول لك مفيش مشكلة يا ريت الناس تقرأ كلامه عشان يتأكدوا إنه عايش بره الزمن، الكلام اللى قاله درويش مش بس بيأكد أنه جاهل باللى بيحصل حواليه، لا ده مغيب تماما، ولو فيه نصيحة رغم ان النصيحة خسارة فيه، هاقول له: اركن شوية على جنب، محدش فاضى لك فعلا».

ايمان البحر درويش الباز الديهي
  • iTradeAuto
  • iTradeAuto
  • iTradeAuto
  • iTradeAuto
  • iTradeAuto